_09 NECESSITATS DE POBRES, CONSUM DE RICS




944 milions de persones, un 17% de la població 
dels països pobres i emergents, no tenen assegurada l’alimentació bàsica o estan sub-nodrides*.


Garantir-los la nutrició a totes i acabar amb la fam al món costaria aproximadament 14.000 milions de $ anuals.







Els ciutadans d’Europa gasten cada any
20.000 milions de $ en menjar per a animals domèstics**.


* dades de l’any 2008 ** dades de l’any 2006





1.400 milions de persones, un 25% de la població dels països pobres i emergents, no disposen de serveis de sanejament –lavabo i wàter– i moltes d’elles tampoc poden accedir en condicions a l’aigua potable*. 

Proporcionar-los aigua potable i sanejament a totes costaria aproximadament 17.000 milions de $ anuals.






Els ciutadans dels Estats Units gasten cada any 21.000 milions de $ en gelats**.


* dades de l’any 2006 ** dades de l’any 2007






77 milions de nens, un 12% dels que viuen en països pobres o emergents, no tenen accés a l’educació formal*. 

Escolaritzar-los a tots fins que acabessin l’educació primària costaria aproximadament 9.000 milions de $ anuals.






Els ciutadans dels Estats Units, Europa i el Japó gasten cada any 40.000 milions de $ en videojocs**.

* dades de l’any 2007 ** dades de l’any 2007






10 milions de nens moren cada any als països pobres i emergents abans dels 5 anys*. 


Donar salut reproductiva a totes les dones del món que avui no en tenen i garantir a tota la població mundial l’accés a l’assistència clínica bàsica costaria aproximadament 41.000 milions de $ anuals.





Els ciutadans d’Europa gasten cada any 
87.000 milions de $ en perfums i cosmètics**.

* dades de l’any 2007 ** dades de l’any 2007



___________

FONT DADES: Objetivos de Desarrollo del Milenio: Informe de seguimiento 2009 (ONU) / Implementing the 20/20 Intiative: achieving universal access to basic social services (Banc Mundial, FNUAP, OMS, PNUD, UNESCO i UNICEF) / Informe sobre la situación de la infancia mundial 2007 (Save the Children) / Informe 2008 sobre el mercado mundial de los videojuegos (Instituto del Audiovisual y de Telecomunicaciones de Europa) / Nota sobre el mercado de helados y derivados: Estados Unidos (Instituto Valenciano de Exportación) / Informe 2008 sobre el mercado mundial de perfumes i cosmética (Eurostaf) / Perfil del mercado de alimentos para mascotas (Carniglia, G., Universidad de Chile)